dinsdag 30 augustus 2022

Als een zwerver

Gedurende mijn loopbaan kwam ik her en der in den lande. Ik leek wel een zwerver. Het had niet alleen te maken met de opdrachten die ik deed. Later moest ik als peoplemanager medewerkers bezoeken. Die waren ook verspreid over het land aan het werk. Het is altijd weer leuk om in een omgeving te verkeren waar ik lange tijd niet geweest ben. Zoals afgelopen dagen in Nieuwegein. Ik kwam daar ooit terecht, toen het bedrijf waar ik graag wilde werken, overgenomen werd door een bedrijf waar ik per se niet wilde werken. Zoiets is mij trouwens eerder overkomen. Het mij aldus opgedrongen Centric hield o.a. kantoor in Nieuwegein. Vanwege mijn functie kwam ik ook op andere vestigingen dan voorheen IJsselstein, Grou en Almere terecht. Zoals Groningen, Culemborg, Zwolle en Gouda. De medewerkers waar ik verantwoordelijk voor was waren verspreid over Nederland aan het werk. Zo kwam ik niet alleen in Oss, maar ook in Groningen. Afhankelijk van waar ik me overdag bevond, stapte ik zo'n vestiging binnen om wat papierwerk te doen. En ach, ik kwam meer collega's tegen en zag wat meer van de wereld ons landje. Vaak gebeurt het mij dat wij ergens rijden en ik denk : hé hier ben ik vaker geweest. Alleen met een verschil : er is veel veranderd. Maar dat geldt voor alles waar ik geweest ben. The Everly Brothers hadden ook die ervaring.