woensdag 24 augustus 2022

Tank op tijd

Nee, ik behoor niet tot de categorie weggebruikers die wacht met tanken tot het rode lampje van de volumemeter gaat branden. Ten eerste is het slecht voor de motor (onderin ligt / zweeft vaak vuil in de brandstoftank dat tot verstopping kan leiden) en ten tweede wil ik niet ergens zonder brandstof komen te staan om vervolgens anderen lastig te vallen met mijn domheid. Dat laatste vind ik erg gênant. Ik ben per slot van rekening niet blind.
Gevolg is dat ik op tijd tank. Van de categorie mensen die wacht totdat het rode lampje gaat branden, heb ik er een aantal geholpen. Ik heb zelfs een keer benzine uit mijn eigen tank (van de motorfiets) overgeheveld naar die van een gestrande motorrijder! Er zullen meer mensen zijn, die gestrande weggebruikers helpen aan brandstof. Ergo : wees blij dat er mensen zijn die gewoon op tijd tanken of liever met een volle tank van huis gaan. Overigens, als ik tank let ik extra op. Als motorrijder kan je een complete pomp op je knar krijgen of in brand vliegen.