zaterdag 13 augustus 2022

Ach ja

Het schoot me pas later te binnen, dat die Duitser mij niet eens bedankt heeft voor mijn vertaalwerk. Hij keek mij noch de Iraanse garagehouder aan, toen het gesprekje plaatsvond. Het zal wel.
Op weg naar huis had ik het wat koud in de auto. Voor mijn vertrek vroeg de receptionist of ik soms een jas bij me had. Hij zei toen, dat het ongeveer 3 graden Celsius in de Matrix was. Haha!
Wij zijn voor vandaag uitgenodigd voor een feestje. Ik denk dat ik mijn zwembroek maar meeneem. Misschien word ik na afloop thuis gebracht word. Zo gaat dat toch op feestjes? Of word ik nu kinds?
Kinds, zo noemen ze dat als ouderen ander gedrag gaan vertonen. Het heeft niets met kinderlijk te maken, hoor. Al heb ik dat lange tijd wel gedacht. Maar nu ik zelf in die leeftijdsfase verkeer realiseer me dat het iets anders ligt. Het is meer in de geest van schijt hebben aan. Wie ouder wordt heeft al erg veel meegemaakt en gezien. Dus denk ik geregeld : "Het zal allemaal wel." Ik kan me best voorstellen dat mensen op leeftijd denken : "'t Is mooi geweest." Maar voorlopig heb ik daar geen last van. Er gebeuren nog zoveel interessante en mooie dingen in ons land en daarbuiten.