dinsdag 9 augustus 2022

Archie Bunker

 Laatst keek ik naar een oude aflevering van All in the family met o.a. Archie Bunker. Dat waren nog eens tijden zeg! Ik denk dat als die woke mensen dat zouden zien, ze subiet een hartverzakking zouden krijgen. Ik schrijf nu niet Haha, maar ik houd het maar voor mezelf. In die tijd kon men nog het N-word uitspreken in bijzijn van een Afro Amerikaan (de Jeffersons). En dan werd er ook nog hartelijk om gelachen. Ook door de Afro Amerikanen zelf. En dan de emancipatie. Zijn vrouw Edith was een schitterende rol, telkens weer. Ik had wel vaak met haar te doen. En dan de dochter met haar langharige 'Poolse' (Polak!) vriend, die geregeld mot had met zijn schoonvader. Tijden van weleer, waarin men zonder achterdocht en overgevoeligheid dingen kon zeggen, doen of laten. Tijden waarin mensen niet alleen wisten uit te delen, maar ook wisten te incasseren.