maandag 29 augustus 2022

Eikel op de weg

Conform mijn plan heb ik de auto vanmorgen gewassen. Het was opvallend stil in de wasplaats. Daarna heb ik het interieur schoongemaakt met de stofzuiger. Ik heb gelijk maar de knobbel van de trekhaak weer in het vet gezet, want die oogde roestbruin. Onderweg zag ik, dat de prijs van benzine net zo hoog is als die van de diesel. Wat een idiotie! Over idioot gesproken. Toen wij gisteren over de A27 reden, trokken we de aanhangwagen. Ergo, niet sneller dan 90 km/ uur. Halverwege naderden wij een oprit, waarop een wit busje reed. Het bevond zich schuin achter ons, toen we de doorgetrokken streep passeerden. Het was redelijk druk met verkeer naast ons op de beide linker rijbanen, dus ruimte naar links was er ook niet. In plaats van snelheid te maken bleef het busje schuin naast ons rijden. Toen werd er plots gas gegeven. Toen het busje ons passeerde zag ik een wild gebarende chauffeur met lang haar. Meneer was zichtbaar boos. Ik gebaarde dat hij snelheid moest maken. Dat deed hij. Hij reed voor ons de snelweg op en trapte toen op de rem. Wat een eikel zeg!
Ik weet niet wat er in die langhaar omging, maar hij maakte de indruk alsof ik plaats had moeten maken voor hem. Hij had alle ruimte om snelheid te maken en voor ons in te voegen. Maar meneer wilde blijkbaar per se met 80 km/uur ons plekje insturen. Had ik soms op de rem moeten trappen? Volgens mij heb ik nog steeds voorrang op invoegend verkeer. Hij verandert immers van rijbaan en ik niet. Na dit incident gaf meneer flink gas haalde wat auto's in en reed met veel vaart verder. Dat gasgeven had ie dus eerder moeten doen. Wat een druktemaker. Misschien moest ie van zijn vriendin naar de kapper.