woensdag 16 maart 2022

Zure appels

Nu de oliemaatschappijen weten, dat het kabinet de accijns op brandstof per 1 april a.s. zal verminderen, gaan ze dan hun prijzen eerst flink verhogen? Ook die maatschappijen zijn immers boeven.
We hebben gisteren rode kool gegeten. Met appelmoes. Het was verse rode kool. Dus niet uit een potje. Die rode drap uit een potje vind ik alles behalve smakelijk. Net rode zuurkool. Overigens veel zuurder dan zuurkool; zeg maar azijnkool. En dan doen ze er ook nog stukjes appel doorheen. Dan zit ik 's avonds onder het eten constant door zure appels heen te bijten. Nee, liever de verse, zelf gesneden rode kool. Dan proef ik tenminste de smaak van rode kool en niet die van azijn. Voor mij hoeft er niet per se stukjes appel in. Ik vind hem met appelmoes prima. Of met hachee!