woensdag 16 maart 2022

Stem uitgebracht

Gisteren zagen we de 2e helft van Ajax tegen Benfica. Het was weer het bekende breiwerk, terwijl ik snel tik-tak spel verwachtte. Benfica kreeg alle tijd zich te (her)groeperen in de verdediging en loerde op de counter. Een verlies voor het weinig creatieve Ajax dat telkens in dezelfde patronen speelde lag in het verschiet. Na een gemakkelijk gegeven vrije trap miste Onana (weer, volgens mij heeft hij sinds zijn rentree meer goals tegen gekregen dan zijn voorganger gedurende de eerste helft van het seizoen) en dus verloren de Amsterdammers met 0-1. Ik vind het nogal dom overkomen, als je de hele wedstrijd traag speelt en in de laatste minuten haast hebt en aangeeft te willen winnen.

Vanmorgen hebben wij onze stemmen uitgebracht. Het was er rustig. Zoals gezegd heb ik de reguliere partijen opzij geschoven. Vanwege de geest die zij uitstralen. Anders gezegd : ik laat een klus ook niet doen als het tussen mij en de vakman niet klikt of als ik ontevreden ben over diens werk. Ik mijd zelfs het bedrijf waarvoor hij werkt. Ik heb op een lokale partij gestemd : Leefbaar Dronten. Die zit niet in Den Haag mensonvriendelijk tegen mij te wezen. Voor het stemmen is een identiteitsbewijs verplicht. Gelukkig was ik vanmorgen mezelf.... Ik mocht ook weer aan het potlood likken. Mmmm!