woensdag 30 maart 2022

Er is altijd wat

Als ik een blik werp op onze kalender, dan zijn enkel de zondagen onbeschreven. Voor de rest van de week is er elke dag wel wat. Neemt niet weg dat we de meeste afspraken ad hoc kunnen schrappen.
Er zijn niet alleen leuke dingen op een dag, ook vervelende. Bij de laatste sta ik niet te lang stil. Dat leerde ik al vrij jong via de sport. Een tegenpunt of een verloren wedstrijd is vervelend, maar de volgende kansen wachten weer. Als we een toernooi speelden, moesten we ook na een verloren wedstrijd ons opladen en voor de volgende gaan. Dus niet te lang een verlies laten doorwerken.
Zelfs bij spelletjes, waarin je vanwege de beperkte tijd snel antwoorden moet, gaat die regel op. Als ik te lang bij een onbeantwoorde vraag bleef hangen, dan ging dat ten koste van de komende vragen. Zo deed ik menige test / examen. Ik sloeg lastige vragen over en ging verder met de volgende. Als ik aan het eind nog tijd over had, bekeek ik de lastige nogmaals. Vaak met succes wat het antwoord betrof. Sommigen bleven erg lang bij een lastige vraag hangen. Met gevolg dat ze in tijdnood kwamen of met een onafgemaakte test zaten; "ik bleef hangen op vraag 5".
Op de kalender staat voor vandaag de komst van een loodgieter. Hij komt voor de lekkende kraan in de badkamer. Tegen 10 uur kwam ie binnen. Na demontage van het binnenwerk kwam hij tot de conclusie, dat een complete nieuwe kraan het eenvoudigst was. Vanwege de leeftijd van de kraan zou het lastig worden een nieuw binnenwerk te vinden. Zo is er altijd wat.