donderdag 17 maart 2022

Geleegd

Als ik van kliko's van anderen gebruik mag maken, let ik altijd op of ze geleegd zijn. Ik ben geen afvalpropper zoals sommige mensen. Ze stampen het afval dusdanig stevig in hun kliko, dat het blijft vastzitten als hij geleegd wordt. Ik zie het niet alleen bij het GFT, maar ook bij het papier / karton. Daar pas ik voor. Zoals gezegd zorgt het kleiner maken van het afval ook voor meer ruimte in de bak. Maar niet iedereen neemt de tijd om lege dozen even plat te stampen of in kleinere stukken te scheuren of te snijden of knippen.
De GFT kliko's zijn alle geleegd. De plaatsen waar ze aangeboden worden bevinden zich precies voor de brandgang. Niet handig als je er met de fiets in of uit wil. Voor het legen worden ze op een rij op straat gezet. Soms vallen geleegde kliko's om. Onhandig dus ook voor het verkeer. Ik zet ze na het legen daarom vaak netjes op de stoep.