woensdag 23 maart 2022

Geen YP408

Na in de zon flink wat geknutseld te hebben aan een houten model van de YP408, ben ik ermee gekapt. Ik ben bezig geweest met een metaalzaag om het hout zo fijn mogelijk te zagen. Een lintzaag zou handiger geweest zijn. Maar die heb ik dus niet. Ik heb wel een upgrade van mijn idee kunnen doen. Al doende leert Wimmie ook nog steeds. Ik ben gewoon voor de vuist weg begonnen. Ik heb hier en daar wat hoeken weggezaagd om tot een grof model te komen. Maar toen realiseerde ik me, dat ik beter eerst de afmetingen op schaal had kunnen uitrekenen. Ik kreeg nu een relatief lang gerekt geheel, terwijl de YP een nogal lomp ding is. Alsof ik een konijn tekende, dat een varken moest voorstellen. Haha! En dat na al het gezwoeg met de zaag. Het lastigst lijkt me het maken van de neus van het pantservoertuig. Maar goed, ik ben ermee gestopt, wat niet betekent dat het houten model definitief van de baan is. En... ik ben wat gebruind.