donderdag 24 maart 2022

Kraan lekt nog

Toen ik gisteravond laat in de badkamer kwam, was de tissue onder de koude kraan nog droog. Ik dacht stiekem : "Hoera!" Maar toen ik na het tandenpoetsen de warme kraan opendraaide, zag ik plots aan de koude kant druppels verschijnen. De behuizing vertoont geen scheurtjes of zo. Ik heb de dop verwijderd en zag dat er heel zachtjes water sijpelde langs de nieuwe O-ring! Hoe kan dat nou? Wel de volledige druk van koud water kunnen weerstaan, maar een geopende warme kraan met nog koud water leidt tot druppelen. Iets met uitzetten te maken? Dus heb ik het binnenwerk een slagje verder aangedraaid. Weer testen en ... ogenschijnlijk dicht. Ook met de warme kraan open. Dus ik weer de knop erop gedrukt. Toch nog een keer de kraan opengedraaid en.... weer druppels! Grrrr! Het wordt een nieuwe wastafelkraan.