woensdag 16 maart 2022

'Gratis, meneer'

Gisteren heb ik de bus op een paar punten laten controleren. Ik twijfelde aan het geluid van de motor als ie in stationaire toestand draaide. Ik wilde ook gelijk het dieselfilter laten ontwateren. En er waren nog twee punten van controle.
Toen ik de bus weer kwam ophalen, bleek alles in orde. Men vond het blok heel rustig en netjes draaien en dat er enkel sprake is van een typisch dieselgeluid. Waarschijnlijk kreeg ik een 'onbekend' geluid in mijn oren, omdat de bus langere tijd stilgestaan heeft. Het filter bevatte zeer weinig water. De verbranding was ook mooi.
Toen ik de bankpas trok, zei de monteur / eigenaar / receptionist tot mijn grote verrassing : "Het is gratis, meneer." Op mijn vraag : "Hoe dat zo?" zei hij dat het onder service viel. Gratis dus en zeker niet voor niets. Prachtig, want zo'n trouwe klant ben ik daar niet eens! Ik was daar afgelopen 6 jaar pas voor de tweede keer. De eerste keer was overigens niet eens voor onze bus, maar voor een auto van een van onze kids.