donderdag 24 maart 2022

Op herhaling

Vanmiddag hoorde ik een mij bekende herrie. Het geluid van een jankende hond en lawaai van mensen. Wat bleek? De beruchte mastiff in de straat had een aangelijnde passerende teckel gegrepen. De mastiff liep weer los, zoals vaker. Het gesprek met de politie en Handhaving heeft niet echt tot een andere aanpak van de eigenaresse geleid. Ze laat de mastiff toch vaak los voor de woning verkeren. In die gevallen loop ik met Fenna maar om. Ik zoek liever niet de ellende op.
De eigenaresse van de teckel wil geen melding doen. Vanwege privé redenen. Ik heb zelf toch maar weer een melding gedaan. Waarom? Omdat Handhaving stelde dat bij herhaling de mastiff gemuilkorfd dient te worden. Er was toen (november) ook beloofd dat er een hek om het voortuintje zou komen. Dat is er nog steeds niet. Dit is nu de vierde keer dat de loslopende mastiff een andere, nota bene aangelijnde, hond aanvalt. Vooralsnog schijnt de teckel er met de schrik afgekomen te zijn. Het arme beestje vormde voor de mastiff een 'eenhaps' worst. Het voorval geeft ook aan, dat de mastiff het niet alleen maar op onze Fenna gemunt heeft.