woensdag 23 maart 2022

Niet aan mij besteed

De NAVO landen geven samen 20 keer meer aan bewapening uit dan Rusland. Toch deed Rusland een inval in Oekraïne. Dus die grootte zegt weinig. Het zou helemaal dom zijn om dan nog meer te willen uitgeven aan bewapening. Investeer in communicatie. Daar hebben we veel meer aan
De kinderen van de vluchtelingen kunnen nu fietsen. Ze zijn rond de 7 en 5 jaar. Het zijn twee tweelingen. De oudsten zijn twee jongens, de jongsten twee meisjes. Beide jongens fietsen nu pardoes de straat op. Ze rijden blokje om, maar rechts houden is er niet bij. Er is geen toezicht van de ouders. Van verkeersregels weten ze niets af en ik ben er niet om het hen wel te leren. Ik stelde mezelf de vraag : "Wat als een van hen aangereden wordt door een auto?" Als eerste is dat natuurlijk heel erg. Maar het geeft mij niet het gevoel, dat ik me alsnog geroepen voel op hen te letten en/of hen te waarschuwen of wat verkeersregels bij te brengen. Daar zijn hun ouders voor.