donderdag 31 maart 2022

Wel of geen decafé?

Sinds een paar dagen heb ik moeite met in slaap vallen. Het knopje werkt niet meer. De verschijnselen zijn dezelfde als die wanneer in 's middags of 's avonds gewone koffie gedronken heb. Of cola (wat ik trouwens al heel lang niet meer drink).
Die verschijnselen kreeg ik ook, toen ik in een restaurant een decafé besteld had. Tijdens mijn bestelling werd op mijn vraag naar cafeïne vrije koffie al wat aarzelend gereageerd door de serveerster. Diezelfde avond had ik ook moeite met in slaap komen. Het kan dus zijn dat de cafeïne vrije koffiepads de bron vormen. Die gebruiken wij 's avonds. Misschien zitten daar wat verdwaalde pads tussen. Vanavond maar geen koffie. Kijken of dat helpt.
Ik heb overigens geen last van een malend hoofd. Dat is zoals gewoonlijk lekker leeg. 😊