woensdag 2 maart 2022

Just one look

That's what it took. In het jaar 1964, toen dit nummer verscheen, verkasten we van de Koningstraat nr 65 naar een spiksplinternieuwe woning aan de Splinterlaan in het dorp. Ik herinner me nog, dat mijn broer Joop en ik net terug waren van een schoolkamp van de Mulo aan de Van Geerstraat. Ik heb daar ergens nog een foto van liggen....  Gevonden! Met de handen in de zakken toekijken hoe vrouwelijke klasgenoten huishoudelijk werk doen. Good times.
Het bijzondere is, dat ik sinds die tijd, mei 1964, bepaalde mensen nog steeds om me heen zie. Dus al bijna 58 jaar lang! Oeps, dat had ik beter niet kunnen bedenken. Wat een lange tijd, zeg. Maar ach, het is en blijft bijzonder. Het duurde wel nog zo'n 10 jaar voordat er sprake was van 'just one look'. Pas toen zag ik een van de buurmeisjes. Ik zie haar nog dagelijks. En dan blijft het niet bij Just one look.