maandag 7 maart 2022

Alles is duurder

Hoeveel miljoenen hebbende Oekraïense miljardairs inmiddels op Giro 555 gestort? Volgens het andere nieuws zijn er naast oorlogsvluchtelingen ook veel Oekraïners die van 'de gelegenheid' gebruik maken om een beter leven te kunnen gaan leiden in een ander land. Bij voorkeur het Westen. Zolang ze maar hier legaal aan de slag gaan, vind ik het geen probleem. Er zijn hier meer dan genoeg immigranten, die enkel hun hand ophouden en/of eigendommen van anderen zich toe-eigenen. Op dat volk zit ik niet te wachten. Anderen wel, maar dan gaat het vanwege een woning. Vluchtelingen en asielzoekers hebben in dit land voorrang.
Inmiddels is alles stukken duurder geworden. Ik vind het wel verdacht, maar wat doe je er tegen? We kunnen alleen nog prijsbewuster bezig zijn. Er wordt vaak gesjoemeld met de prijzen. Een product lijkt goedkoop, maar dan is de inhoud minder of van een mindere kwaliteit. In producten als hoh gehakt is het lastig te controleren in hoeverre het aandeel varkensvlees niet groter gemaakt is. We hebben al een teruggang gezien van 500 gram verpakkingen naar 400 gram en de inhoud van flesjes drank minder. En dan maar roepen : in de aanbieding! of Actie! Ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten en kan nog aardig rekenen.