zondag 19 september 2021

Weer een fietsprojectje

Gisteravond heb ik na zeer lange tijd weer eens een gratis fiets opgehaald. Dan kan ik weer mijn best gaan doen. Toen ik het aanbod las, viel mij direct een paar 'problemen' op. Ze vallen bij mij onder 'afstellen' of  'achterstallig onderhoud'. Zoals een ketting die er telkens afloopt en een (Nexus) versnelling die niet goed werkt. Het is al weer een lange tijd geleden dat ik in de fietsenwerkplaats bezig was. Maar ik herkende wel direct een aantal zaken. Er is een tweetal spaken afgebroken. Gelukkig in het voorwiel. Maar aan de andere kant denk ik dat ik twee nieuwe banden moet monteren, dus zo'n groot verschil is het ook weer niet.
De fiets is van het merk Pointer. Mij ook bekend, want Sonja heeft honderden kilometers in en rond Schoonhoven en Lelystad met een fiets van dat merk afgelegd. Daarna stapte ze over op een elektrische tweewieler. Ik heb nog twee nieuwe buitenbanden in het schuurtje en volgens mij ook nog een binnenband. Die had ik over van mijn eerder geklus aan gratis verkregen fietsen. Wat kosten nou 2 spaken? De rest is uurtjes maken. Bij voorkeur onder een aangenaam zonnetje.