zondag 26 september 2021

Met licht overdag

Als motorrijder heb ik altijd met verlichting gereden. Zelf zien is belangrijk, maar gezien worden ook en misschien belangrijker. Er zijn te vaak ongevallen gebeurd waarin de motorrijder over het hoofd gezien werd. Ondanks dat ik met verlichting reed, heb ik ook diverse keren rumte meoten maken voor inhalende tegenliggers. Ik heb zelfs op een motorfiets om die reden een set extra lampen gemonteerd. Die deed ik ook vaak aan, omdat ik in die periode veel door de Krimpenerwaard reed over drukke secondaire wegen.

Vanwege mijn vergeetachtigheid en omwille van onze veiligheid heb ik op de bus maar een setje dagrijlampen (DRL's) gemonteerd. Altijd licht aan de voorzijde. Ik was op zoek naar een setje dat mooi zou aansluiten op het oude uiterlijk van de bus. Maar helaas zag ik enkel moderne uitvoeringen. Eerlijk gezegd vind ik zo'n led bak op zo'n oud vehikel geen gezicht. De drl's zijn smal en klein, dus die kan ik nog wel gedogen. Om in stijl te blijven heb ik daarom ook een set mistlampen / verstralers gemonteerd die bij deze bus horen. De voorzieningen waren al in en achter de bumper aangebracht. Zo'n accessoire vind ik dan wel weer mooi bij de bus passen.