woensdag 22 september 2021

Dan weer zus, dan weer zo

de zinloosheid
Volgens bepaalde schapen kan Low Lands geen doorgang vinden, omdat ik me niet laat vaccineren. Vreemd, want ik ga niet eens naar Low Lands. Ik kan er een slaatje uitslaan door deze schapen geld te vragen : als ik € 100.000 binnengehaald heb, laat ik me vaccineren. Als het zover is zijn we al weer 5 jaar verder. Dan kan iedereen weer naar Low Lands. Voor Defqon vraag ik meer, want daar komt ander volk. Zij vervuilen het station hier en maken veel meer herrie. €250.000 dus. Voor alle duidelijkheid : het coronavirus bestaat, ook voor mij. Ik ben geen ontkenner, maar gewoon voorzichtig. Een goed vaccin moet mensen beschermen. Dus niet de niet-gevaccineerden. Uitlatingen die dat wel beweren zijn louter bedoeld om niet-gevaccineerden te moreel dwingen zich te laten prikken.

"Kans op opname niet-gevaccineerden met deltavariant 2x zo hoog" kopte Het Parool. Kans dus. Geen feit, maar weer propaganda voor de prik. Wel een feit is het nieuws over ziekenhuisopnames van gevaccineerden, zoals op Aruba, Israël, Engeland en elders. Behalve hier, want hier komen enkel niet-gevaccineerden in het ziekenhuis. Zegt men. Maar dat komt omdat de voorraden voor de 1e en 2e prik nog niet op zijn. Misschien helpen waardebonnen voor een midweek op een recreatiepark?
Ik ben blij dat geleidelijk meer genuanceerd nieuws gepubliceerd wordt. Zo wordt er meer bericht over het zwalkend coronabeleid, de bijverschijnselen en risico's. Het wachten is op een meer evenwichtige berichtgeving, op basis waarvan mensen beter hun keus kunnen maken. Als ze dat nog zouden kunnen. Ik hoop niet dat ze zich bij de neus genomen zullen voelen. Aan de andere kant krijgen wantrouwige vossen als ik meer tijd om de effecten op de langere termijn van het virus en de vaccins af te wachten.
Zoals het er nu voorstaat mag ik niet naar theaters, festivals, restaurants om te plassen, stadions en bioscopen. Dat men tot 00.00 uur in de disco terecht kan geeft aan hoe ver de ambtenaren van de realiteit staan. Tegen dat tijdstip komen discogangers pas aan. Feitelijk verandert er nauwelijks iets voor mij, want op al die locaties kom ik liever niet.
Dus wat er allemaal rest is waar ik normaliter wel gebruik van maak. Ik zal niet klagen, want ik voel me nog steeds vrij en blij.
Tja, en dan het gezeur over de genders. Hier zeurt men over gender neutrale toiletten. Hoe herkent men die genderneutralen trouwens? Komt er ook een app voor? "U staat nu bij een ding!" of "U staat nu bij het." Ik zie het wat eenvoudiger : Als het geen man en ook geen vrouw is, dan valt er niet te zeiken.
Tot slot, er zijn ook nog leden van quasi christelijke politieke partijen, die geen farizeeër houding erop na houden. Zoals deze CDA'er uit Dronten, meneer Groot Koerkamp. Petje af!