woensdag 15 september 2021

Op de vega-toer

Inmiddels zal het wel duidelijk zijn, dat ik niet zondermeer iets of iemand afwijs. Om die reden heb ik al een paar keer vegetarische producten geprobeerd. Wat zeg ik? We zijn een keer ergens in de jaren 90 naar een vegetarisch Chinees restaurant geweest! In alle keren smaakte het mij niet. Totaal niet.
Ik heb ook een keer een vegetarische kroket gegeten. Dat was ook schrikken, zeg. Maar dat neemt niet weg, dat ik toch ook een keer die vega frikandel zou willen proeven. Al weet ik eigenlijk al hoe die mij zal smaken. Maar wie weet, word ik verrast. Nu kan het zijn dat ik dermate gewend ben aan smaken, dat ik bij het zien van de buitenkant van zo'n snack al op voorhand de bijbehorende smaak uit mijn smaaktabelgeheugen (geen rood lijntje, dus bestaat het woord) naar voren haal. En dat zodoende de smaak mij zeer tegenvalt. Dat zou ook nog kunnen, want een mens zit heel vreemd in elkaar. Op naar de viandel (wel onbekend woord).