vrijdag 17 september 2021

Aan de haal

 Niet alleen zakelijk, ook privé zijn lieden aan de haal gegaan met uitspraken van mij. Mijn uitspraken werden uit hun context gehaald en op een andere, gemanipuleerde manier doorverteld.
In een aantal gevallen werd mij ernaar gevraagd of ik werd ter verantwoording geroepen. Vaak begon ik na het aanhoren van de aantijging met de woorden : "Kijk even in mijn ogen terwijl ik je/u vertel wat ik gezegd / gedaan heb." Vervolgens deed ik dan mijn verhaal. In één geval werd mijn ontslag na wederhoor teruggedraaid. Maar niet iedereen zat te wachten op mijn weerwoord. Ergens is dat logisch, want het verdraaide verhaal kwam hen blijkbaar goed van pas. Ik haalde daarover maar mijn schouders op. Als mensen zich op zo'n manier gelukkig(er) voelden, dan liet ik het maar zo.