maandag 20 september 2021

Inventarisatie onderdelen

De gratis fiets heb ik vanmorgen grondig bekeken. Er zijn drie spaken kapot. De verlichting (met dynamo) doet het niet. De buitenbanden zijn slecht, de binnenbanden goed. De versnelling moet afgesteld worden net zoals de ketting, die op half zeven hangt.
Ik zag dat in de vork van het voorspatbordje een rare knik zit (foto links). Een soort z-bocht vlak bij het bevestigingsoog op de naaf. Toch hangt het spatbord recht. Raar. Het zijstandaard is ultra kort, waardoor de fiets superschuin op het standaard staat. En er zit geen bel op de fiets.
Gewapend met pen en papier heb ik tijdens de controle een lijstje gemaakt. Van dat lijstje kan ik een aantal zaken schrappen. Zoals twee buitenbanden en twee spaken. Rest nog verlichting set, een bel, een spaak en misschien een zijstandaard. Het slot heeft slechts één sleutel.
Eerst maar het strikt noodzakelijke doen en dan zie ik wel of ik de make up (standaard en slot) ook ga doen.