maandag 27 september 2021

Ongeboren leven

In ons landje zijn afgelopen jaar ruim 32.000(!) abortussen gepleegd. Allemaal van verkrachte vrouwen? Of van ongeboren levens die kwalitatief een slecht vooruitzicht hadden? Het lijkt mij sterk. En dat in een landje waar voorlichting en voorbehoedsmiddelen over het algemeen vrij verkrijgbaar zijn. Men moest zich schamen.
In San Marino mogen vrouwen zich ook laten aborteren. Je weet wel, een ongeboren leven doden. Ze zijn er heel erg blij om. Ze denken vast 'het is mijn lijf', maar dat zou zo'n ongeboren kindje ook kunnen denken. In bepaalde gevallen kan ik me abortus voorstellen. Maar niet wanneer er een jongetje op komst is en ze liever een meisje heeft. Of : bij nader inzien toch maar liever geen moeder willen worden. Misschien helpt wanneer er een dialoog gestart wordt met het ongeboren kindje. Met als eerste vraag : "Zal ik je maar wegdoen?" 
Wat nou zo raar is, vind ik, is dat een kievitsei (ongeboren leven) wel beschermd is, maar een ongeboren mensje niet. Ik heb een aantal sessies gezien van mediums, die in contact waren met zo'n 'afgedreven vrucht'. Soms tot grote schrik van de moeder. Want die dacht dat het haar geheim was en dat de vrucht (kindje dus) nog geen mens was.