zaterdag 25 september 2021

25 september 2021

Het is zover. Ik word vanaf heden maatschappelijk uitgesloten, gediscrimineerd en gestigmatiseerd. Ondanks dat ik zo gezond ben als een vis in dito water ben ik om de een of andere reden een levensgevaarlijk persoon als ik een restaurant, bioscoop of theater betreed. Of een festival of concert of sportwedstrijd bijwoon. In de overige gevallen hoef je geen 1,5 m afstand te bewaren en mag je mij zelfs in een volle supermarkt knuffelen. Ik wordt dus gediscrimineerd. Volgens minister De Jonge zie ik het verkeerd. "Want", zo zei hij, "de maatregelen brengen de mensen juist samen." Die man heeft echt een gaatje in zijn hoofd. Wat wordt de volgende stap in dit schaamteloos regeringsbeleid? Met de massa meegaan is gemakkelijker dan alleen voor je rechten opkomen. Maar ik houd mijn rug recht.