donderdag 16 september 2021

Even snoeien

De overbuurman was niet thuis. Ik hoopte hem nog even te spreken om terug te komen op mijn belofte zijn tuintje wat op te ruimen. Dus heb ik het zonder hem maar gedaan. Na het avondeten ben ik gisteren met een snoeischaar aan de slag gegaan. Een paar dagen eerder had ik voor de woning al het hoge gras verwijderd. Ik kon dat groen gemakkelijk met wortels en al uit de grond trekken. In het tuintje zelf kende de rozen flink wat scheuten. Zeer lange zelfs, waarvan de toppen over de stoep hingen. De meeste heb ik verwijderd met de snoeischaar. Aan de hand van de hoeveelheid snoeiafval schatte ik in of de gft kliko vol zou zijn of niet.
Toen ik de lege kliko erbij haalde ben ik met het fijn knippen van het afval begonnen. Op die manier kan er veel meer in zo'n bak. Uiteindelijk lukte het me om alles, zonder aanstampen, in de kliko te krijgen. Vandaag wordt ie geleegd.