zaterdag 18 september 2021

Hondenpoep

Heb je er ook zo'n hekel aan? Ik wel. Helemaal wanneer je zelf de poep van je hond opruimt en vervolgens in een of andere verborgen (ik let meestal op) drol trapt. En toch, ik heb minder moeite met een drol op straat, dan met zwerfvuil. Zo'n drol is organisch afval en naar mijn idee niet echt slecht voor de natuur. Maar plastic, sigarettenpeuken, glas en blik vind ik vele malen erger. Dat spul verziekt de natuur.
Vanmiddag was het weer zover. Tijdens een wandeling heb ik keurig Fenna's keutels opgepakt (met een plastic zakje als handschoen, dus geen bruine vingers) en ben zelfs wat omgelopen om het zakje in een daartoe bestemde afvalcontainer te gooien. Op de terugweg ben ik er toch weer ingetrapt. Ik zat nog op school toen ik een keer 's morgens vroeg in een drol op de stoep trapte. Willem was nog niet goed wakker. Ik werd er behoorlijk misselijk van. Zo erg, dat mijn ontbijt op straat kwam te liggen. Het zal wel met die ervaring te maken hebben, dat ik een hekel heb aan stoepenschijters en/of mensen die hun rommel niet opruimen.