woensdag 1 september 2021

Ik schaam me

Achteraf gezien had ik de beide artikelen ook via een winkel kunnen bestellen. Ze zouden dan wel 2x zoveel gaan kosten vergeleken met de prijzen op het www. Nu ik ze toch via het internet gekocht heb, schaam ik me. Want er kwam een behoorlijke doos aan te pas. Plus een plastic tas en dan twee artikelen verpakt in plastic. Wat slecht voor ons milieu!
Ik troost me maar met de gedachte dat ik zo'n 100 km gereden heb op
blauwe diesel. Moest je ook zo lachen om de actie van Shell? Voor elke liter brandstof mag je een eurocent meer betalen. Daar gaat de olieboer dan boompjes voor planten. Ja, ja, ook aan het milieu is voor boeven veel geld te verdienen. Als Shell zo graag voor het milieu iets wil doen, dan begint bij z'n eigen werkwijze bij het zoeken naar oliebronnen. Als dan ook nog de blauwe diesel goedkoper gemaakt wordt, dan geloof ik Shell weer.