zondag 10 mei 2020

Zondag

't Is Moederdag. Maar ik heb geen moeder. Ook geen vader. Ik ben al meer dan 10 jaar een wees. Het is ook zondag. Soms ging ik met mijn moeder mee naar de kerk. Dat vond ze erg fijn. Ik stond vroeg op en reed dan naar Leiderdorp. Van die kerkdiensten kan ik me niets herinneren. Het ging louter om mijn moeder. Ze was erg gelovig. Ook doordeweeks.
Mijn lijstje met onbetrouwbaar volk heb ik trouwens afgelopen week weer kunnen uitbreiden met wat CU mensen. Je weet wel, mensen die zondags in de kerk zitten en doordeweeks van God los zijn. Ik had ze al vanaf de eerste ontmoeting al zo ingeschat. Ik kreeg een heel apart gevoel van binnen. Wat een christelijke huichelaars, zeg. Liegen en bedriegen alsof het heel gewoon is. Ook tegen elkaar. De kids doen daar driftig aan mee. Het wordt hen met de paplepel ingegoten. Afgrijslijk gewoon. Maar vanmorgen zaten ze weer in de kerk vroom te wezen. Ik heb er niets mee.