woensdag 6 mei 2020

Mooi en materialistisch

"Jammer dat je geen auto hebt", die uitspraak staat me nog steeds bij. Zo onthutsend was ie, toen ze dat tegen mij zei. We hadden het laatst over verliefdheid, liefde (is heel anders) en karakter / persoonlijkheid. Als tiener had ik wat belangstelling van meisjes, maar ik zelf was daar nog helemaal niet mee bezig. Zo was er een meisje met een knappe toet, dat even achter mij aanzat. Ze heeft zelfs bij ons thuis gegeten. Niet veel later deed ze die uitspraak over een auto. Toen viel ze bij mij door de mand. Daar heb ik dus helemaal niets mee. Ik bedoel met die gold diggers. Later hoorde ik soortgelijke uitspraken van jongedames tegen hun vriendje. In de zin van : "Als we getrouwd zijn wil ik ook zo'n huis" of  "dan wil ik ook zo'n auto." Ach, ik wil, ik wil. Als ze nou gezegd hadden "...zullen wij samen dan ook zo'n huis gaan kopen?" dan zou ik er wellicht anders over gedacht hebben.
Nee, ik heb primair gekozen voor het karakter wat achter die leuke toet zit. En ik ben er nog steeds blij om.