woensdag 6 mei 2020

Weer mosterd na de maaltijd

Het coronavirus gaat nog steeds gepaard met mosterd na de maaltijd. De een mag wel met zijn handen aan je lijf zitten, terwijl een ander niet eens naar mij mag kijken. Een kapper valt wel onder het contactverbod, maar een fysiotherapeut niet. Vanmorgen las ik dat huishoudelijke hulpen misschien en onder zekere voorwaarden ook beschermende maatregelen mogen treffen. Weer zo'n 'mosterd-na-de-maaltijd' maatregel. Ik heb die hulpen en anderen dagelijks hier in en uit zien lopen bij ouderen met nota bene gezondheidsklachten (longen, hart), zonder enige bescherming. En nu opeens een mondkapje en/of handschoentjes? Mensen, mensen toch, wat erg. Waar is het verstand gebleven? Ook aangetast door de Corona?
Ik blijf erbij dat ik gewoon mezelf moet beschermen op basis van mijn eigen logisch denken. Rutte c.s. zijn bij mij stuk voor stuk door de mand gevallen als leiders. Ze hadden net zo goed op de vlucht kunnen slaan, zoals aan het begin van de oorlog politici en leden van het koninklijk huis deden. Dan hadden we hen ook niet gemist.
Wat denk je? Vandaag lees ik een oproep van de Voedselbank. Ze komen voedsel tekort. Zoals ik al eerder schreef : kijk eens kritisch naar de verdeling. Alleenstaanden krijgen pakketten met een inhoud alsof ze een gezin met 3 kinderen hebben. Dat klopt toch niet? Eerst bij jezelf te raden gaan, dan pas hulp vragen.