maandag 11 mei 2020

Toch voetbal kijken

Het was vanmorgen rond half negen opvallend druk op straat. Veel verkeer van volwassenen met kinderen.
Het is nog steeds wennen aan een weekend zonder sport. Ik heb geen zin te zitten kijken naar een praatprogramma over sport, zoals het nu geworden is met Studio Sport van de NOS.
Een andere tv zender presenteert geregeld beelden van eerder gespeelde voetbalwedstrijden uit de Eredivisie. Het viel mij op dat een groot aantal van die wedstrijden, waaronder de klassiekers van Feijenoord - Ajax en andersom, nieuw voor mij was. Ik begreep dat niet zo goed, want ik kijk graag naar sport en vooral motorsport en voetbal. Later kwam ik erachter dat ze uit een periode stammen, waarin ik andere dingen aan en vooral in mijn hoofd had. Ik kijk naar die wedstrijden alsof ik ze voor het eerst zie. Ik moet wel wennen aan veel andere of jongere gezichten. Is zo'n Coronavirus toch nog ergens goed voor.