woensdag 6 mei 2020

Heel erg krap

krap
Over het algemeen heb ik niet veel moeite met de bus of welke auto dan ook te parkeren. Ik bedoel dan het zogenaamde fileparkeren. Dus achteruit de parkeerruimte inrijden. Sinds een paar dagen heeft men onze bus klemgezet. Er staat een andere, langere bus voor, op nog geen 2,5 stoeptegel afstand. Toen ik gisteren weg wilde, moest ik een paar keer steken om eruit te komen. Achteruit ging niet, want daar is een vrij hoge rand en daarna zijn er bosschages. Het vak is niet rechthoekig, maar heeft aan het eind een kronkel. Net als degene die dat bedacht heeft. Dus aan de kant van de stoep houdt het vak een halve meter eerder op, dan aan de straatkant.
Uiteindelijk lukte me het wel, maar met name het draaien van de stilstaande wielen vind ik helemaal niets. Zonde van de banden. Het weer inparkeren na mijn terugkeer was ook lastig. Uiteraard heb ik eerst aangebeld op het adres van de eigenaar van de bus. Maar alle keren werd niet opengedaan. Het huis was stil en leeg, afgezien van het meubilair. Er woont daar een aantal studenten, die zich overigens prima gedragen. Ze groeten ook en soms maken we een praatje. Het kan zijn dat ze vanwege de corona en de 4 en 5 mei naar huis zijn gegaan. Ik heb maar een kaartje in de brievenbus gedaan.