maandag 11 mei 2020

Klagende moeders

In de krant las ik over een klagende moeder. Haar was alles te veel als het om de kinderen gaat. Ze vond het brengen en halen van haar kinderen een heel gedoe. "Als ik bij school 1 in de file sta, kom ik bij school 2 en 3 te laat!", jammerde ze. Over autopech had ze het natuurlijk niet. Ze moest nu ook vroeger opstaan, namelijk al om 7.30 uur! Ze sloot af met de woorden : "U moest eens weten wat het is om voor vijf kinderen te zorgen!" Toen ik haar gejammer had gelezen, dacht ik : "Ach mens, zeur niet. Had geen kinderen genomen!"
Maar het kan erger hoor. Ik ken een klagende moeder van twee kinderen die van mening is, dat ze elke week recht heeft op twee á drie vrije dagen. Ze werkte zelf niet; haar man meer dan full time. Ook toen dacht ik : "Ach mens, had dan geen kinderen genomen."