woensdag 20 mei 2020

Gamma en Praxis

Vandaag ben ik bij beide bouwmarkten geweest. Er was wel een groot verschil wat corona-maatregelen betrof. Bij de Gamma werd ik opgewacht door 2 medewerkers. Ze maakten de karren schoon en boden die daarna de klanten aan. Snel en soepel. Ze namen ze bij de uitgang ook weer in ontvangst om ze weer te desinfecteren en klaar te zetten voor gebruik.
Bij de Praxis was het dus anders. In de hal was het een bende. Er lag overal stukken van papieren handdoeken op de grond. Een prullenbak was er wel, maar die was zo goed als vol. Geen medewerkers, wel doe-het-zelvers aka klanten. Er lagen /stonden twee soorten manden op de grond : de kleine en de grote met wieltjes. Ze waren wat slordig neergekwakt door klanten, die de winkel hadden verlaten. Ik zag nieuwe klanten zo'n mandje met de blote handen beetpakken en het vervolgens met een desinfecteermiddel besproeien en met een stuk van de rol met papier afvegen. Volgens mij heeft zo'n werkwijze weinig zin; geen van de klanten droeg trouwens handschoenen. Zelf had ik al mijn latex handschoentjes aangetrokken. Ik gaf gevolg aan de beschreven procedure, maar met handschoentjes aan mijn tengels. Toen ik het gebruikte papier wilde weggooien heb ik eerst maar een flinke stamp op de uitpuilende hoop in de afvalbak gegeven. Dat kon ik wel doen met die latex handschoenen. Er was nu weer ruimte in de bak. Veel ruimte zelfs.
Het ware beter geweest indien een medewerker toezicht zou houden of geregeld even komt controleren en opruimen. Ik vond het maar een zootje.