dinsdag 12 mei 2020

Verkeerde keus

uit het stof herrezen
Er is een vijftal surfers omgekomen aan de kust. Ze gingen afgelopen maandag in een grote groep op zee surfen bij Scheveningen. Er stond toen een stormachtige wind. Ik weet dat het voor veel ervaren surfers nooit hard genoeg kan waaien. Maar in dit geval was het een totaal verkeerde keus. Triest.
In de loods heb ik een motor van een ventilatiesysteem uit de behuizing gehaald. Ik moest wel even door een flinke laag stof graven om bij het machientje te kunnen komen; de hele behuizing zat vol! De schoepen van het kleine rad waren ook geheel gevuld met stof net als de overige ruimte. Het stof was hard geworden, dus ik heb met de achterkant van een stoffer staan kloppen op het rad. Met zo'n verstopte ventilator valt er weinig lucht te verplaatsen. Het werd geen schoonmaken; de klant koos voor vervangen. Ook een verkeerde keus, vind ik.