dinsdag 12 mei 2020

Een flinke lading

Vanmorgen heb ik het andere afval ( € 0,05 / kilo) naar de vuilstort gebracht. Het betrof gipsplaten, panelen van een enorme kamerhoge kast en wat puin in de vorm van een stapeltje plavuizen en een gebroken bloempot (aardewerk). O ja, ik had ook nog wat hard plastic bij me. Het was een flinke berg, maar de bus is lekker ruim. Ik had de kussens en vloerkleden eruit gehaald, zodat die schoon bleven. Maar wat een lading afval.  Zo'n klusje zie ik mensen met zo'n chique witte camper niet doen. Haha!
Het was weer in de file aansluiten bij de vuilstort, vanwege de Corona restricties. Maar gelukkig verliep de doorstroming vrij vlot. Op het terrein was ik bezig met het uitladen van afval, toen een wagen een volle container kwam ophalen. Ik pauzeerde even, zodat meneer zijn werk kon doen. Wat denk je? Toen ie klaar was, ging ie met een collega staan ouwehoeren, terwijl zijn wagen de container waar ik bezig was blokkeerde. Zijn collega reed in een kleiner wagentje, dat hij naast de vrachtwagen had geparkeerd. Midden op de doorgang, zodat ander bezoekers er niet door konden. Wat een stelletje oenen zeg!  En een lol dat ze hadden. Hoewel ze mij een paar keer zagen omlopen, maakten geen van beiden aanstalten om de wagen te verplaatsen. Een paar meter verderop was een zee van ruimte (bij de groenafdeling); had daar gaan staan kwekken in plaats van bezoekers te hinderen. Oké, daarvoor moet je wel even sociaal denken en dat kan niet iedereen.
Hoe dan ook, ondanks het duo 'De dwarsliggers' is het weer allemaal gelukt. Nu nog de bus weer schoonmaken.