zondag 24 mei 2020

Ik ben fit

...baas, we zouden toch uitgaan?...
Laat ik het anders zeggen : ik voelde vanmorgen na het opstaan geen pijnlijke spieren. Dus het drukke gedoe gisteren heeft verder geen effect gehad. Al te vaak word ik herinnerd aan het advies van wijlen mijn broer. Hij zei vlak voor zijn overlijden tegen mij : "Je moet in beweging blijven broer!" En daar geef ik gehoor aan. Zijn uitspraak duikt vaak op in situaties, waarin ik over weeg de scooter of zelfs de auto te gebruiken. Dan is het even later toch maar weer de fiets. Ik merk wel dat ik de afgelopen periode weinig gefietst heb. De man met de hamer staat mij al erg vroeg op te wachten. Maar als ik de hobbel genomen heb, trapt het weer als vanouds(hoorn).
Waar ik wel moeite mee heb, is opstaan. Niet uit bed, maar als ik op de grond gelegen heb. Dus echt liggen. Als ik op de grond zit, kan ik vrij gemakkelijk weer opstaan. Maar als ik lig niet. Dan lijk ik wel een ouwe, stramme vent. Het zijn de momenten waarop ik even herinnerd word aan mijn leeftijd.