vrijdag 29 mei 2020

Een beetje dom

Men mag Suriname geen bananenrepubliek of fail state noemen, want dan worden mensen boos. Zoals verwacht hebben de verkiezingen in dat land geleid tot veel gesjoemel. Meneer Bouterse wil de stemmen opnieuw laten tellen. Er gaan geruchten als zou een kleinzoon van hem dozen met uitgebrachte stemmen hebben gestolen. De oppositie heeft met groot verschil gewonnen en dat zint meneer Bouterse c.s. niet. Bouterse wil vast blijven tellen totdat zijn partij en dus hij de verkiezingen gewonnen hebben. Om hem en zijn uitslag een slag voor te zijn, heeft men de voorlopige uitslag op het internet gepubliceerd.
Bouterse c.s. of wel de NDP (D van Democratisch!), doet mij denken aan de Democraten in de VS. Die zijn nog steeds bezig te proberen Trump af te zetten. Helaas hebben al de onderzoeken enkel shit van de eigen Democratische partij naar boven gebracht. Het blijft moeilijk om een nee of nederlaag te accepteren. Gelukkig wordt in Suriname geen WK voetbal georganiseerd. Anders zou het nationale elftal net zo lang moeten blijven spelen totdat het wereldkampioen is.
Wat ook een beetje dom is, was wat ik laatst gedaan heb. Ik zou een aanhangwagen met grof huishoudelijk afval wegbrengen. Aan de sleutelbos hingen 3 sleutels, waarvan 2 met dezelfde merknaam als de sloten op de wagen. De derde was afwijkend van vorm. De ene Abus-sleutel paste wel op een van de 2 Abus hangsloten, de tweede echter niet. Hij draaide wel, maar het discusslot ging niet open. Ik heb er zelfs wd40 in gespoten. Dus ben ik toen naar de dhz garage gegaan.
Wat bleek later? De derde, grote sleutel met de afwijkende vorm paste wel op het discusslot! Ik heb die sleutel links laten liggen, omdat ik gezien de vorm ervan er vanuit ging, dat die van een beugel- of een kabelslot was. Niet dus. Dat was dus de sleutel van het discusslot! Dom, dom, dom. Zelf heb ik ook discussloten gebruikt, maar die hadden alle een gewone sleutel. Ik vergat even met mijn tijd mee te gaan.