donderdag 16 augustus 2018

Spaanse peper

Gisteren hebben we van het voetbal genoten. De wedstrijd tussen de twee Madrileense topclubs was zoals ik graag het voetbal zie. Atletico liet weer zien, dat stadgenoot Real Madrid weliswaar veel rijker is, maar dat de winst niet te koop is. Haha! Ergens logisch, want laten we wel zijn : wie verkoopt er nu een spits van wereldformaat, Ronaldo, om vervolgens een dure keeper, Courtois, daarvoor in de plaats te kopen? Zo'n transactie vind ik niet bepaald slim. De wedstrijd liet ook weer zien, dat veel balbezit niet per definitie een overwinning inhoudt. Dus dat uitgangspunt kan ook van tafel. Al met al liet het vertoonde spel zien, dat geen enkele Nederlandse club in de buurt van dat niveau kan komen.
De bankzitters die Ajax heeft binnengehaald, zouden het elftal versterken, zo werd van Ajax-zijde verzekerd. Nou, de wedstrijd tegen Heracles liet zien dat het met de kwaliteiten van de bankzitters alles behalve goed gesteld was. De winst op de Belgen zegt mij nog niets. Ook Feijenoord heeft met zijn 'versterkingen' (o.a. Clasie en Van Persie) weinig in de voetbalpap te brokkelen. Vooral de nummer 6 (V.d. Heijden) vond ik afgrijslijk slecht spelen. Ik vond het een uitstekende actie van de scheids, toen hij Boëtius het veld uitstuurde. Ik had dat arrogante joch direct rood gegeven, na zijn respectloos applausje. Hopelijk geeft zijn trainer hem ook een rode kaart.