vrijdag 10 augustus 2018

Genieten en kreunen

Ja, ja, ik geniet volop van mijn pensioen. Niet zozeer van het geld, maar van mijn vrijheid. Lekker doen en laten wat ik wil. Om die reden en vanwege fysieke ongemakken heb ik een uitnodiging twee weken peren te komen plukken afgeslagen. Ik ben daar klaar mee. Ook met andere werkzaamheden met een zekere verplichting. Voor mij hoeft het niet meer. Afgelopen week had ik een interne aanvaring. Volgens mijn geest kon ik iets doen, maar mijn lichaam was het daarmee oneens. Dat bleek later. Toen ik last kreeg van mijn rug. Maar ach, een paar dagen spierpijn en toen was alles weer bij het oude. Ik klim niet meer in bomen en/of op schuine daken. Dus zo verstandig ben ik wel weer. Nog wel op platte daken. Soms lig ik onder de bus. Uit vrije wil en onder een stilstaand exemplaar, dat op de handrem en in z'n eerste versnelling staat. Het gaan liggen en eronder komen gaat soepeltjes. Ik gebruik zo'n rijdende plank waar ik op ga liggen. Dus eronder en er weer onder vandaan gaat op rolletjes. Maar het weer opstaan... Ik lijk wel een oude vent. Gelukkig bevind ik me dan in een afgesloten ruimte, waar niemand mij ziet en/of mijn gekreun hoort. Haha! Ach, ik blijf er lenig door. En ik geniet ervan.