vrijdag 31 augustus 2018

Hergebruik

Geregeld maken wij gebruik van materialen, die anderen weggooien. Nee, we hebben geen van beiden last van rotzooiziekte, of wel verzamelwoede. Het gaat om materialen, die vrij snel en gemakkelijk ingezet worden ter vervanging van een oud en/of kapot iets of voor iets wat we wilden aanschaffen en waarvan wij vinden dat het niet noodzakelijk nieuw hoeft te zijn. Om die reden neem ik ook af en toe een kijkje in kringloopwinkels. Trouwens, ons beleid op dat gebied scheelt ons ook veel geld.
Vanmorgen heb ik een aantal roestige boutjes vervangen door rvs exemplaren. De laatste heb ik overgehouden aan mijn demontagewerkzaamheden van oude cv ketels en boilers. De oude bouten waren al lastig te pakken met een ring-/ of steeksleutel, omdat de zeskantige koppen zacht van het roest werden. Ik heb ze dus vervangen. Dat doe ik wel meer met oude bouten en moeren en (plaat)schroeven. Niet alleen die van de bus, maar ook van o.a. fietsen.