vrijdag 24 augustus 2018

Handige tentharingen


De tentharingen zijn ook erg handig voor andere functies dan sec het vastzetten van een scheerlijn of tentzeil. Om de onderkant van de rommelkist, aka Fenna’s troon, schoon en droog te houden, zet ik hem op tentharingen. Mooi van de grond. Op de kist plaatsen we Fenna’s drinkbak.
tentharingstatief
Van een tentharing heb ik een steun gemaakt voor het fototoestel. Ik heb op de haring een koppelstukje gemonteerd met een kogelgewricht. Daarop kan ik een camera monteren. Voor bepaalde foto’s waar we met z’n drieën op willen staan, prik ik de haring met camera in de grond, stel hem in op afdrukken na 10 seconden en ga vervolgens op mijn plek zitten of staan. Van de haringen met rondijzer heb ik haken gebogen. Handig wanneer we iets met gewicht willen ophangen, zoals natte schoenen, regenkleding etc. We hebben ook tentharingen, die op draadnagels lijken. Van zo’n ronde tentharing kan ik na lang en zeer geduldig kloppen een lemmet maken voor een mes. Zoals de Papoea’s dat ooit met draadnagels deden. Maar dan koop ik liever een mes. Ik namelijk geen Papoea, maar een Indo.