vrijdag 24 augustus 2018

Jans sandalen


Ik heb er heel wat kilometers mee afgelegd. Met de sandalen van wijlen mijn zwager Jan. Het zwaarst kreeg het paar te verduren tijdens de wandelingen over het eiland Curaçao. De rotsachtige bodem vormde een ware aanslag op de zolen. Ze zijn flink versleten en ter hoogte van de voorvoet hebben beide een breuk opgelopen. Ik ga na zo'n 10 jaar gebruik binnenkort afscheid nemen van het schoeisel. Ik koop er wel weer sandalen, ook bekend als Jezus- of apostelschoenen en/of schandalen, voor terug. Ze bevallen mij prima, ondanks dat ik er geen sokken in mag dragen. Al kan ik me niet herinneren wie mij dat ooit verboden heeft. Het nadeel van sandalen vind ik het stof tussen mijn tenen. Dat blijf ik nog steeds een rot gevoel vinden. Net als het afscheid nemen van deze sandalen.
We hebben ze vlak voor ons vertrek van de camping daar achtergelaten.