donderdag 2 augustus 2018

Foutje van Noach

De laatste tijd hebben we meer vliegen dan normaal het geval is. En toch was ik me. Maar het kan zijn, dat die beestjes bedoeld zijn om mijn reactievermogen scherp te houden. We hebben een knalrode en een groene vliegenmepper. Ze doen beide hun werk uitstekend. Dankzij mijn mepkunst. Ze zijn ook erg geschikt om muggen mee dood te slaan. Soms vliegt een verdwaald exemplaar in onze slaapkamer. Dan moet ik van de voorkeursdonor in actie komen, om zo'n bloedzuiger een doodklap te verkopen. Na zo'n klap op een mug kan ik zien of ie net bloed gedronken heeft. Niet mijn bloed. Ik heb niet snel last van muggen. Volgens hun inborst zijn er anderen, van wie ze heel graag het bloed willen drinken. Vliegen en muggen, het kunnen zeer vervelende beestjes zijn. Daar is Noach toch maar mooi (?) het schip mee ingegaan.