donderdag 7 mei 2015

Gezeik van je hond

Fenna's ontbijt : bruine boterham met leverpastei
In mijn statistiekjes zag ik een zoekargument voorbijkomen  met de volgende inhoud : Hond tilt zijn poot op tegen mijn been. Hahaha! Er is blijkbaar een hondenbezitter die een dominante reu heeft. Of een broek aan heeft waar al eerder tegen of in geürineerd is. Nou ja, ik lach er wel om, maar het zal je maar gebeuren. Beschouw dat gezeik maar als een kind dat jou een klap in je gezicht geeft. Als zoiets gebeurt, dan heb je een paar opvoedingsstationnetjes overgeslagen. Veel mensen gaan met hun hond om alsof het hun kindje is. Maar ze vergeten dat het een hond blijft. Ook al kleed je hem als kind, slaapt ie bij je in bed, eet ie van je bord enz. En een hond zoekt leiderschap. Als ie niet te vinden is, dan wordt ie maar zelf leider.
Soms zie ik een kind dat een hond uitlaat. Ook weer zoiets dat onverstandig is.  Maar wel lekker gemakkelijk voor de baas of bazin.Voor veel honden is een kind een deel van de roedel dat beschermd moet worden. Dus gaat zo'n hond met een heel andere instelling de straat op dan met een volwassene met psychologisch overwicht, ook wel baasje genoemd. Zodra er iets of iemand in de buurt van het kind komt, wordt zo'n hond 'waaks' of zo je wilt dominant. Wat er met het kind kan gebeuren als zo'n hond uitvalt, is niet moeilijk te raden. Honden zijn geen speelgoed.