woensdag 20 mei 2015

Geld verdiend aan zieken

tijd om chemie te gaan studeren?
Zouden de dames en heren politici weleens goed de kranten lezen? Ik bedoel : luisteren naar de mensen die hen gekozen hebben doen ze per definitie niet. Ze doen mij vaak aan wethouders denken. Die hebben dezelfde trekjes. Niet luisteren, sjoemelen / frauderen en als ze iets doen is het louter voor hunzelf dan voor de achterban. Zodat men later zal zeggen : "Dat was ooit een idee van die en die." Niet dat ik ooit weleens iemand zo'n opmerking op trotse toon dan wel met respect heb horen maken, want zo is het dan ook wel weer.
Ik las over de meevaller die de regering heeft vanwege de gezondheidszorg. Het gaat om een paar miljard euro. Tel dat bedrag eens op bij de winsten van de zorgverzekeraars en daarbij een x bedrag vanwege gerommel met declaraties en te dure medicijnen en zie hoe kwalen van een mens in hoge winsten omgezet kan worden. Het is eigenlijk om je dood te schamen. Nou ja, ook liever niet. Want daar zullen ze wel weer aan verdienen. Want de een zijn dood,.....
Ik ben wel content met de reorganisatie bij de Belastingdienst. Daar dacht ik al aan toen ik in de jaren 80(!) daar aan een douanesysteem werkte. Hopelijk worden er meer dan de genoemde 2.000 mensen ontslagen. En nu niet zeuren over werkloosheid, want met een ontslagen ambtenaar hoef je echt geen medelijden te hebben. Trouwens het blijft vestzak broekzak als het om uitkeren gaat. Jouw vestzak en mijn broekzak.