zaterdag 20 september 2014

Sleutelen aan de Matrix


Toen ik de voorrem van de Hyundai bekeek, los- en schoonmaakte (bleef wat hangen), was het eigenlijk een eenvoudig klusje. Als ik de klauw en het bracket had verwijderd, had ik de schijf vrij eenvoudig kunnen demonteren.
Het bracht me op het idee om de schijven en blokken misschien zelf te gaan vervangen. Aan materiaal ben ik zo'n 150 euro kwijt. Dat zijn twee gekoelde schijven en vier blokken. Als ik het de garage laat doen, kost me dat minstens 375 euro!
De Matrix heeft niet veel ruimte achterin. We rijden meestal met z'n tweeën en Fenna op de achterbank. Vanwege de ruimtegebrek heb ik een keer een fietsdrager omgebouwd. Daarop kon ik dan een kunststof bak monteren. De kist zit aan alle kanten gezekerd door speciale steunen en is ook nog vastgesjord. De lading moet wel onder de 70 kilo blijven. Maar dat is tot op heden geen enkel probleem geweest. De foto toont het concept. Later stond de bak mooi recht en strak tegen de achterzijde van de Matrix.