maandag 1 september 2014

Bonje met de buren

Gisteren zag ik hoe een eenvoudig probleem ontaardde in een ordinaire burenruzie. Maar dankzij bemiddeling kwam het toch goed. Het betrof dit keer iemand die thuis pianolessen nam. Tot vervelens toe. Haar man deed zelf vaak gehoorbeschermers op. Dus dat zegt genoeg. En dan toch de klachten van buren over die piano bestrijden, met alle gevolgen van dien. Het kan verkeren.
Als wij nieuwe buren zouden krijgen, dan werk ik voor alle zekerheid toch maar even mijn vragenlijstje af : Loopt u naakt door uw tuin?, Heeft u al dan niet naakt seks in de tuin?, Zet u uw geluidsinstallatie vaak loeihard aan?, Gooit u poep van uw eigen hond voor andermans deur?, Gooit u seksboekjes in andermans brievenbus? Staat u vaak stiekem uw buren te begluren? en Kweekt u wiet?
Dat ze lelijk als de nacht zijn, de hele dag op de bank hangen, geen opleiding en geen werk noch hobby's hebben vind ik niet erg. Maar dat aso-gedrag, dat wil ik liever niet weer meemaken.