zaterdag 27 september 2014

Geen Kinderzegels op Urk

Op Urk wordt de verkoop van Kinderzeges geboycot. Een deel van de opbrengst gaat namelijk naar de Palestijnse organisatie Holy Land Trust, dat het geld op haar beurt zou besteden aan Hamas. Het zeer christelijk Urk is pro-Israël en zodoende dus anti Palestijnen (wie niet voor Mij is...).
Als het verhaal rond de financiering van Hamas klopt, dan is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht. Urk staat bekend om zijn vrijgevigheid en de gemeenteraad zal best het nodige aan onderzoek gedaan hebben. Het nieuws spoort wellicht anti Israël burgers, zoals ik, aan juist wel deze zegels te kopen. Ik heb afgelopen week namelijk ook Kinderzegels gekocht. Ik heb de serie van het Rijksmuseum gekocht voor 9 euro en 50 eurocent. Dat was nog voor het nieuws van Urk bekend werd. Ongewild heb ik dus Hamas geld gegeven om tegen Israël te strijden. Rest mij slechts te hopen dat die Hamas strijders soms ook een ijsje kopen.